40 %

Hayat İçimde Yaşıyor

978-605-7513-54-0

 20,00  12,00

About The Author

Jeton Kelmendi

“Seni Bekliyorum” şiiri şöyle başlar:
seni bekliyorum
imkânlarımın ötesinde
hiçliğin bir yerinde
gidiş ve geliş
anlamlı ve mantıklı ise
bekleyiş devam eder
Seyrine daldığı dünyayı bir karmaşa içinde tasavvur aşk karşısında da böyle,
uçtadır, günlük hayatın anlamlandırmalarına uzaktır. Düşünsenize, sevgilinize
böyle bir mesaj attığınızı? Sizin kendisiyle görüşmek istemediğini
düşünür ve en azından size “iyi misin” diye sorar. Zira hiçbir sevgili “hiçliğin
bir yerinde” sevgilisini beklemez, ya bir sokağın bir ucunda, ya bir mekânda,
ya da belli bir yerin önünde ama “hiçliğin bir yeri” buluşmak için uygun bir
yer değildir kuşkusuz. Fakat bir şair için hiçliğin bir yerine gidiş geliş normaldir,
oraya gidilmiş ve gelinmiştir, bu da mantıklıdır şiirde, bu sebeple
de elbette bekleyiş devam eder, edecektir. Üstelik bu bekleyiş her şeyi ertelemek
demektir, bu ertelemenin zorunlu sonucu olan süreci nitelemeye
uygun anlamları da ertelemek demektir. Bir incertum (belirsizlik) durum
söz konusudur ve amorf olan bu düşünce ancak şiirde bir form bulabilme
olanağına sahiptir. Şiir boyunca bu amorf madde kendini hissettirir belirsizliğin
şiddeti oranında.
Jeton Kelmendi’nin hayatı bu anlayışı ve üstünde inşa ettiği şiir, modern şiirin
olanaklarının genişliğine de bir işarettir. Okuyacağız ve çaresiz düşünüp
yorumlayacağız.
Metin Cengiz