Batıni İlahiler

ISBN: 978-975-9056-93-3

Kategoriler:

Book Details

Sayfa

72

About The Author

Gazanfer Eryüksel

Gazanfer Eryüksel

1952 Yılında İstanbul’da doğdu. Pertevniyâl Lisesi’ni ve İstanbul İktisadi ve Ticari İlimler Akademisi İktisat Maliye Bölümünü bitirdi. (1975) Aynı yıllarda İstanbul Belediye Konservatuarı’nda Türk Müziği öğrenimi gördü. Kendi çabasıyla kanun öğrendi. Piyasada müzisyenlik yaptı. İstanbul Belediyesi Şehir Tiyatroları’nda müzikli oyunlarda çalıştı.
İlk şiiri Yansıma Dergisi’nin Günümüz Türk Şiiri Özel sayısında yayımlandı. (1973) Daha sonra şiir ve yazıları Yeni Adımlar, Varlık, Hürriyet Gösteri, Milliyet Sanat, Kıyı, Dize, Mor Taka, Temren, Afrodisyas Sanat vb dergilerde yayımlandı. Çorum’da yaşadığı dönemde “Yazılıkaya” adlı derginin kurucu ekibinde bulundu, sanat yönetmeni ve yayın kurulu üyesi olarak çalıştı.
Dünya Kitap 2. Şiir Ödülüne (1994) “Sükûtun Feryadı” adlı şiiriyle değer bulundu. Arkadaş Z. Özger adına İzmir’de düzenlenen şiir yarışmasının ilkine “Hep Çocuk Kalan” adlı dosyasıyla katıldı ve ödülü Yücelay Sal ile paylaştı. (1996) Ankara Çankaya Belediyesi ile Damar Dergisi’nin ortaklaşa düzenledikleri III. İlkbahar Şiir ve Öykü Yarışmasında “Aşk Hiçlik ve Her Şey” adlı dosyasıyla Büyük Şiir Dalında Birinciliğine değer bulundu. (1997)
Kitapları: Hep Çocuk Kalan (Mayıs Yayınları, 1996), Ahir Zaman Tangoları (Dünya Kitap, 1996), Aşk Hiçlik ve Her Şey (Çankaya Belediyesi Yayınları, 1997), Bâtıni İlahiler (Şiirden Yayınları, 2011)…
2011’de TRT Antalya Radyosu’nda Ramazan ayı boyunca Yemekler Faslı adlı yemek edebiyat ilişkisini anlatan programı hazırlayıp Tayfun Yönlü ile birlikte sundu. Ayrıca yive TRT Antalya Radyosu’nda “Yayın Dünyamız” adlı kitap tanıtım programını hazırlamadı ve sundu.
G. Eryüksel halen Antalya’da kanun çalmaya ve şiir yürümeye devam ediyor.

Gazanfer Eryüksel fazla gözükmeyen, kendi köşesinde kendi şiiriyle sessizce uğraşan bir şair. Söz yerindeyse kozasında derinleşen ve kendiyle uğraşanlardan. Otuz yıldır aynı şiiri gittikçe derinleştirerek ustalıklı bir söyleyişle mecrasını sağlamlaştırmaya çalışıyor. Onun şiirlerini okurken ülkemizdeki sıkı, kapalı, imgesel şiirin tarihini de göz önüne alarak okumakta yarar var. Uzun zamandır şiir yazmayan, dergilerde fazla gözükmeyen Eryüksel’in şiirlerini okura sunmak bize sevinç veriyor.